Tlačová správa

Tlačová správa

napísal BRUTAL, publikované dňa 04.06.2016 Brutal bol od začiatku konštruovaný ako športové náradie, ktoré sa nespolieha na žiadne pomocné systémy - ABS, ASR, ESP či posilovače čohokoľvek!...
Slovensko stavia nový superšportiak. Bude prelomový

Slovensko stavia nový superšportiak. Bude prelomový

napísal Drahomír Piok HN, publikované dňa 04.03.2016 Nemusíme byť len výrobná hala, kde sa skladajú autá. Dokážeme vyrobiť aj vlastné. Toto je Brutal s výkonom 300 koní....
Brutal Newsletter

Brutal Newsletter

napísal Brutal, publikované dňa 23.02.2016 Spúštame Brutal Newsletter ...

VIDEO: Slováci testovali Brutal - prototyp superauta

napísal automix.sk, publikované dňa 25.06.2015

Dianie okolo slovenského tímu Brutal sledujeme už dlhšie. Dávnejšie sme sa boli pozrieť aj u nich na dielni avyspovedali dvojicu stojacu za projektom, Mariána Lušpaia staršieho a mladšieho. Od našej poslednej návštevy s Brutalom už slušne pokročili a cez víkend podrobovali auto prvým testom na trati.

 
 Prototyp Brutal bez prednej kapoty



Prototyp je aktuálne vybavený preplňovaným štvorvalcovým boxer dvojlitrom zo Subaru Forester, s približne 240 konskými silami. Agregát je zatiaľ v sériovej podobe, jeho výkonový potenciál je tak oveľa vyšší (pokojne vyše 400 konských síl). Motor je kombinovaný s manuálnou prevodovkou rovnako od Subaru. Výstup na kardan, pôvodne pre pohon zadnej nápravy, je však zaslepený. Auto využíva lanovodové radenie.



Podľa tvorcov váži Brutal v aktuálnej prototypovej podobe 830 kilogramov. S farbou a ďalšími pár dodatočnými úpravami to má byť okolo 850 kilogramov. Pri spomínanom výkone 240 konských síl to znamená 282 konských síl na tonu. Po zvýšení výkonu napríklad na 400 konských síl by to znamenalo 470 konských síl na tonu. Pre porovnanie BMW M5 má 287 konských síl na tonu. Dozadu by sa v prípade potreby zmestil aj V6 a V8 motor.

Auto sme si mali šancu pozrieť po prvý krát v akcii túto sobotu na Slovakiaringu. Jeho momentálna podoba je čisto bez povrchovej úpravy, s nenalakovanou a nenastriekanou karosériou zo sklenených vlákien. Interiér sa bude tiež v budúcnosti dokončovať. Aktuálne je teda akýsi „work in progress" a finálna podoba bude o niečo iná.

 
 Prototyp Brutal



Podľa tvorcov jazdilo auto s prestávkami od rána až do večerných hodín, bez porcuhy.