Tlačová správa

Tlačová správa

napísal BRUTAL, publikované dňa 04.06.2016 Brutal bol od začiatku konštruovaný ako športové náradie, ktoré sa nespolieha na žiadne pomocné systémy - ABS, ASR, ESP či posilovače čohokoľvek!...
Slovensko stavia nový superšportiak. Bude prelomový

Slovensko stavia nový superšportiak. Bude prelomový

napísal Drahomír Piok HN, publikované dňa 04.03.2016 Nemusíme byť len výrobná hala, kde sa skladajú autá. Dokážeme vyrobiť aj vlastné. Toto je Brutal s výkonom 300 koní....
Brutal Newsletter

Brutal Newsletter

napísal Brutal, publikované dňa 23.02.2016 Spúštame Brutal Newsletter ...

Brutal! Prvé slovenské superauto bude už čoskoro

napísal Brejk, publikované dňa 25.06.2015

Projekt má výstižný názov Brutal a ide o unikátne slovenské superauto. "Prvá reakcia ľudí, ktorí sa na ňom v roku 2008 previezli bola, že je to Brutal," prezradil pre brejk.sk marketingový riaditeľ Marian Lušpai. Predpokladané dokončenie prototypu je naplánované už na jeseň.

"Keď sme začali pracovať na karosérii, tak každý kto vstúpil do dielne, neveril vlastným očiam a v nemom úžase opäť vyslovil povestné slovo Brutal. Tak sme si povedali, že použijeme práve toto meno. Naviac, obrovská výhoda je, že slovo Brutal, ktoré odpovedá podstate nášho auta, má v mnohých jazykoch rovnaký význam ako u nás," dodal. 


Na prototype intenzívne pracuje tím odborníkov.
Foto: facebook.com/brutalslovakia

Čím sa odlišuje?

Pozrime sa teda na parametre tohto superauta. Váha automobilu je iba 800 až 860 kilogramov a rám je celokovový z vysokopevnostných bezšvových trubiek.

Z nuly na stovku dokáže zrýchliť za približne 3,9 sekundy s motorom 150 HP, no je možné použiť aj iné motory. Šírka auta je 1940 mm, výška 1190 mm a rázvor náprav 2624 mm.

Zaujímalo nás, čím sa odlišuje slovenský športiak od tých ostaných. "Jednoznačne svojim pomerom váhy a výkonu. Veľa ludí sa zameriava len na počet koní, ale neuvedomujú si, že dôležitý je najmä pomer výkonu k váhe," prezradil Marian Lušpai. 

Ich pomer je 800 kilogramov na 300 HP. Podľa jeho slov, ak má superšport 1700 kilogramov a výkon 600 HP, nepomôže mu, že má viac koní lebo fyzika nepustí. Napríklad v zákrutách by musel brzdiť výrazne skôr ako Brutal.


Vizualizácia vozidla z hora.
Foto: facebook.com/brutalslovakia

Cena vás prekvapí

Brutal bol od začiatku stavaný ako platforma. Motor o výkone 300 HP je v základnej verzií. Brutal je konštruovaný tak, aby si vedel poradiť aj s V8 o výkone 600 HP. Oproti iným superšportom je Brutal malosériová priam kusová výroba, čo zaručuje jedinečnosť. Zároveň ide o rozumnú investíciu, keďže malosériové autá časom naberajú na hodnote ako napríklad Ferrari F40. Predpokladaná cena má byť okolo 50-tisíc eur za základný model. 

Za slovenským superautom stojí viacero šikovných ľudí. "V našom tíme sa nachádza mnoho profesionálov vo svojom odbore, či už z dizajnu, navrhovania náprav, modelovania, konštrukčné analýzy, kompozitné technológie, obrábanie kovov a mnohé ďalšie. Bez odborníkov by určite nemohol vzniknúť takýto úžasný projekt ako je Brutal," povedal Marian Lušpai.

Vývoj projektu si financujú najmä z vlastných zdrojov a nemajú za sebou žiadneho výrazného sponzora. Čo sa týka materiálu, majú svojich technológov, s ktorými sa radia. 


Vonkajšia časť kostry.
Foto: facebook.com/brutalslovakia

Minimalistický interiér

A ako bude vyzerať interiér? "Na interiéri vozidla sa pracuje v týchto dňoch, prvé ukážky z vývoja interiéru by sa na Facebooku mali objaviť už o pár dní. Čo môžem prezradiť je, že interiér bude strohý, aby zbytočne nenavyšoval hmotnosť, ale bude obsahovať všetko čo k superšportu patrí," prezradil marketingový riaditeľ pre brejk.sk.

Vývoj projektu je pochopiteľne zahalený aj do rúška tajomstva a o presnej polohe, kde vozidlo vzniká, vie iba zopár vyvolených. Síce presné miesto nevieme, no prezradíme aspoň, že je to neďaleko Slovakia Ringu. 


Modelovanie prístrojovej dosky.
Foto: facebook.com/brutalslovakia