Tlačová správa

Tlačová správa

napísal BRUTAL, publikované dňa 04.06.2016 Brutal bol od začiatku konštruovaný ako športové náradie, ktoré sa nespolieha na žiadne pomocné systémy - ABS, ASR, ESP či posilovače čohokoľvek!...
Slovensko stavia nový superšportiak. Bude prelomový

Slovensko stavia nový superšportiak. Bude prelomový

napísal Drahomír Piok HN, publikované dňa 04.03.2016 Nemusíme byť len výrobná hala, kde sa skladajú autá. Dokážeme vyrobiť aj vlastné. Toto je Brutal s výkonom 300 koní....
Brutal Newsletter

Brutal Newsletter

napísal Brutal, publikované dňa 23.02.2016 Spúštame Brutal Newsletter ...

EXKLUZÍVNE: Ako pokračuje stavba nového slovenského superauta

napísal automix.sk, publikované dňa 25.06.2015

Vzniklo už niekoľko foriem a teraz je možné začať sériovú výrobu niektorých dielov - tie biele sú už vytvorené pomocou spomínaných foriem. Teraz sme mali možnosť vidieť verziu auta, ktorá pripomínala viac reálne auto, ako dizajnovú maketu.

Výroba dielov zo sklenených vlákien je však prácna, precízna a náročná na trpezlivosť. Hlavným dôvodom pre použitie tohto materiálu je jeho hmotnosť a pevnosť. Pre robotizovanú výrobu je zároveň tvar niektorých dielov príliš komplikovaný.

Prednú vysúvacia kapota, hoci je poriadne veľká, dokáže uniesť bez väčšej námahy jeden človek, podobne je to aj so zadnou (má vážiť len približne 20 kilogramov). Prístup k motoru je vďaka odklopeniu celej zadnej časti auta ukážkový. Aktuálne tam drieme len dočasný motor a v aute by sa mal objaviť preplňovaný boxer štvorvalec Subaru.

Na obnaženej prednej časti je vidno nezávislú prednú nápravu typu double whishbone. Medzi uložením sa nachádza pretekárska palivová nádrž. Batéria si zatiaľ našla miesto na strane spolujazdca. Do pléna sme predhodili aj nápad pokusne použiť superkondenzátory v kombinácii s veľmi malou batériou.

Využil som aj šancu sadnúť si za volant. Na moje prekvapenie bolo vďaka veľkému výrezu v streche nasadanie do auta napríklad v porovnaní s McLarenom 12C ľahšie, no ako u drvivej väčšiny športových áut sa budete trochu krútiť. V sedačke je však všetko v poriadku. Poloha je výborná, pedále tam kde ich chcete. Hoci na prvý pohľad je spojka veľmi ďaleko od brzdy, v prípade potreby je možné pedále posúvať prakticky ľubovoľne. Vzdialenosť, po ktorej je možné nastaviť sedadlo by mala byť dostatočná aj pre vyššieho človeka. Zaujímavý bude finálny výhľad z auta - A stĺpik je totiž v porovnaní s autami „bežných smrteľníkov" posunutá smerom pred vodiča.

 

Toto je aktuálny pohľad na motor cez zadnú kapotu



Až po pohľade na postup výroby niektorých kovových dielov si človek uvedomí, koľko času musia tvorcovia obetovať výrobe. Drvivá väčšina je totiž vyrobená na mieru a výnimkou nie je napríklad formovanie jednej časti trvajúce týždeň.

Nechceli sme ale pánov pri práci dlho vyrušovať, a tak dnes len stručne. Ako projekt pokračuje si môžete pozrieť na fotkách v galérii pod článkom. Medzičasom vznikla aj oficiálna stránka brutal.sk, kde nájdete ďalšie informácie. Náš prvý rozhovor s Lušpaiovcami nájdete v tomto odkaze. 

Prajeme im za redakciu veľa energie, nemiznúcu motiváciu a dostatok financií.